Wat is payroll?

Jij zorgt zelf voor de werving en selectie van je medewerkers, maar je brengt hen vervolgens onder bij HRM Loket. Wij nemen het juridisch werkgeverschap van jouw over. Daardoor komt jouw werknemer bij ons in dienst, maar werkt hij bij jou in het bedrijf. Dankzij payroll bespaar je tijd en loop je minder risico. Wij verzorgen je volledige administratie, jij hebt tijd om je te richten op het ondernemerschap.

Wat doet HRM Loket voor jou?

Wij nemen de administratieve en juridische kant van jouw personeelszaken over. Daardoor heb je geen aparte accountant, salarisadministrateur, verzekeringsmaatschappij of arbodienst meer nodig. HRM Loket is alles in één. Wij zorgen voor:

  • Contractbeheer
  • Salarisbetaling
  • Verzuimbegeleiding
  • Toepassing van wet- en regelgeving

Wat kost payroll?

Met payroll bespaar je veel overheadkosten. Je hoeft bijvoorbeeld geen individuele experts meer in te schakelen, zoals je accountant of salarisadministrateur. Je betaalt meestal alleen voor de gewerkte uren van de mensen die je inschakelt. Wij nemen de uren voor ziekte of verlof van je over. Wel houden wij in de kosten rekening met omrekenfactoren. Daarin zitten alle lasten die je als werkgever ook hebt, zoals brutoloon, werkgeverslasten, pensioen, reserveringen voor vakantiedagen en vakantiegeld. Daarnaast vallen hieronder ook reserveringen voor ziekte, kort verzuim en compensatie voor wachtdagen. Onze omrekenfactoren voor payroll zijn afhankelijk van jouw productvorm en betalingstermijn. Daarom rekenen we graag uit wat voor jou het uiteindelijk tarief wordt. Neem gerust contact met ons op.

Voordelen van payroll

  • Minimale administratie voor jouw onderneming
  • Maximale flexibiliteit in contracten
  • Minder werkgeversrisico’s
  • Overname ziekteverzuim en verzuimbegeleiding
  • Contracten voldoen aan de recentste wet- en regelgeving
  • Altijd op de hoogte van wijzigingen in wet- en regelgeving
  • Maatwerk is mogelijk, bijvoorbeeld pensioen vanaf de eerste werkdag, een eigen risico bij ziekte of meer
  • Eén aanspreekpunt voor al je vragen

Meer informatie over payroll

Ben je benieuwd hoe we jou kunnen ontzorgen? Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden en tarieven.

Werken bij HRM Loket

Wij zijn gespecialiseerd in payrolling en backoffice-diensten voor intermediairs. Dankzij onze goede samenwerking met alle partijen groeien we snel. Voor de beste ondersteuning van onze partners zijn we altijd op zoek naar versterking van onze team. Staat bij jou ook de klant centraal? En wil je op zoek naar de beste oplossing voor onze opdrachtgevers? Dan nodigen wij je uit om contact op te nemen. Wij bieden een marktconform salaris met daarbovenop een winstdeling voor onze medewerkers. Als het met HRM Loket goed gaat, dan heb jij je steentje daaraan bijgedragen.

Momenteel zijn wij op zoek naar:

  • Backoffice medewerker jr.
  • Stagiair backoffice
  • Accountmanager

Neem contact met ons op

Heb je interesse in één van onze vacatures? Neem dan contact met ons op.

Betaaldata

Bij aanvang van je werkzaamheden heb je met ons een afspraak gemaakt in welke periodes je je loon ontvangt. Zo kun je je loon per week, per 4 weken of per maand betaald krijgen.

Wanneer kan ik mijn loon verwachten?

Over het algemeen geldt dat je de vrijdag na het einde van een periode je loon krijgt uitbetaald. Word je per week uitbetaald? Dan krijg je de vrijdag na deze week je loon van ons. De maandbetalingen vinden plaats op de 25e van de maand, of als deze in het weekend valt, op de maandag na het weekend van de 25e van de maand.

Hieronder vind je de betaaldata als je je loon per 4 weken ontvangt:

Uitbetaalschema

Contact

Heb je vragen over je loon of betalingen? Neem gerust contact met ons op. Jouw contactpersoon probeert je vraag altijd binnen een werkdag te beantwoorden.

Ziekmelden

Je werkt voor HRM Loket, maar je bent ziek geworden? Allereerst wensen we je veel beterschap.

Hoe moet ik mij ziekmelden?

Als je ziek wordt op het moment dat je voor ons werkzaam bent, dan moet je dat direct op de eerste dag melden. Daarvoor bel je zowel naar HRM Loket als naar het bedrijf waar je op dat moment werkt. Je moet je minimaal een halfuur voor aanvang van je werkzaamheden ziekmelden en uiterlijk vóór 10 uur ’s ochtends.

Word je in de loop van de werkdag zie? Meld dit ook direct aan bij HRM Loket en bij het bedrijf waar je werkt.

Zodra je beter bent, dan meld je dit op de eerste werkdag dat je weer aan de slag gaat. Dat doe je zowel bij het bedrijf waar je werkt als bij ons.

Samengevat:

  • Bel op je eerste ziektedag vóór 10 uur ’s ochtend naar HRM Loket: 0575-469705
  • Bel minimaal een halfuur voor aanvang ook naar je opdrachtgever
  • Wordt je in de loop van de dag ziek? Meld je zowel bij HRM Loket als je werkgever ziek
  • Ben je beter? Laat het je opdrachtgever weten en bel ook HRM Loket: 0575-469705